Jak założyć transport międzynarodowy?
Jak założyć transport międzynarodowy? Bardzo wiele osób decyduje się na założenie swojej własnej firmy. Nie ma się temu co dziwić, gdyż praca na etacie nierzadko nie daje nam ani satysfakcjonujących zarobków ani też satysfakcji. Mnóstwo osób decyduje się na założenie i prowadzenie własnej firmy zajmującej się transportem międzynarodowym. Trzeba jednak przyznać, że prowadzenie takiej firmy do łatwych nie należy. Podobnie jest z jej założeniem. Ciężka praca i zaangażowanie na pewno przyniosą jednak pożądane przez nas skutki.
Zakładanie firmy transportowej – podstawowe informacje
Wiele osób zastanawia się nad tym, w jaki sposób założyć firmę transportową. Na szczęście okazuje się, że nie jest to tak trudne, jak mogłoby się na pozór wydawać. Trzeba jednak wiedzieć, w jaki sposób postępować na samym początku. Najważniejszym krokiem jest bez wątpienia rejestracja działalności gospodarczej. Bez tego niemożliwe będzie niestety prowadzenie jakiejkolwiek firmy, w tym transportowej. Działalność gospodarcza może zaś przybierać rozmaite formy. Warto więc starannie przemyśleć to, na jaką z nich się zdecydujemy. Okazuje się, że mamy co najmniej kilka rozwiązań do wyboru. Działalność może być prowadzona w formie jednoosobowej działalności gospodarczej. Można zdecydować się także na założenie spółki. Od tego, jaką formę prawną działalności wybierzemy, zależy bardzo wiele. Należy zastanowić się przede wszystkim nad tym, czy firmę mamy zamiar prowadzić samodzielnie czy też może chcemy zdecydować się na współpracę ze wspólnikiem. W przypadku firmy transportowej na pewno nie warto decydować się na spółkę cywilną. W razie niepowodzenia będziemy bowiem odpowiadać całym swoim majątkiem, także tym osobistym.
Jaka forma opodatkowania?
Jeżeli decydujemy się na prowadzenie własnej firmy transportowej, musimy zastanowić się również nad wyborem odpowiedniej formy opodatkowania. Jeżeli ma być to jednoosobowa działalność gospodarcza, najlepszym rozwiązaniem może okazać się tak zwany podatek liniowy. W przypadku spółki komandytowej czy jawnej, tego typu rozwiązanie również będzie dobre. Konieczne jest również dokonanie zgłoszenia VAT. Bez tego prowadzenie działalności gospodarczej nie będzie niestety możliwe. Jeżeli nie wiemy, jaką formę opodatkowania wybrać i jak załatwić wszelkie formalności z tym związane, należy bardzo dobrze zastanowić się nad tym. W razie wątpliwości, dobrym rozwiązaniem będzie także konsultacja z kimś bardziej od nas doświadczonym.
Gdzie będzie znajdowała się siedziba firmy?
Jeżeli decydujemy się na założenie swojej własnej firmy transportowej, musimy zdecydować się na wybór odpowiedniej siedziby. Bez tego, niemożliwe będzie niestety prowadzenie firmy transportowej. Wskazanie siedziby jest nieodzowne i należy dokonać tego podczas rejestracji. Musimy więc posiadać prawo do lokalu, w którym znajdować się będzie siedziba firmy transportowej. Co ważne, należy posiadać stałą oraz rzeczywistą siedzibę. Konieczne jest także zadbanie o odpowiednią bazę eksploatacyjną. Wiele osób zastanawia się nad tym, czy siedziba firmy może znajdować się w miejscu zamieszkania jej właściciela. Okazuje się, że jak najbardziej tak.
Sprawdź ofertę na kontenery transportowe:
Dokonaj zgłoszenia do ZUS-u i załóż konto firmowe
Warto mieć świadomość tego, że znalezienie siedziby firmy to jeszcze nie wszystko. Konieczne staje się również dokonanie zgłoszenia do ZUS-u. Bez tego niemożliwe będzie założenie międzynarodowej firmy transportowej. W niektórych przypadkach możliwe staje się skorzystanie z tak zwanego „małego ZUSU”. Trzeba jednak przyznać, że takie rozwiązanie nie zawsze będzie możliwe. Jeżeli decydujemy się na założenie spółki, skorzystanie z takiego korzystnego rozwiązania nie będzie niestety możliwe. Nie sposób nie zauważyć, że istotne jest także założenie konta firmowego. Założenie rachunku firmowego to jednak nie wszystko. Numer konta należy zgłosić także do ZUSU oraz do Urzędu Skarbowego.
O czym jeszcze należy pamiętać?
Jeżeli chcemy posiadać własną firmę transportową, koniecznie musimy zdecydować się także na licencję transportową. Licencja wspólnotowa jest nam nieodzowna, jeżeli chcemy prowadzić działalność. Wniosek o licencję musi zostać złożony w odpowiednim miejscu. W przeciwnym bowiem razie, nie będziemy mogli cieszyć się pożądanym przez nas dokumentem. Trzeba mieć także na uwadze pozyskanie sprzętu oraz rzecz jasna zatrudnienie wykwalifikowanych pracowników. Najlepiej, jeżeli zdecydujemy się na zatrudnienie profesjonalnych, ale i doświadczonych kierowców. Najlepiej, jeśli będą oni posiadali doświadczenie w transporcie międzynarodowym. Należy liczyć się także z tym, aby pozyskać odpowiednie środki na założenie działalności gospodarczej. Pomocne może więc okazać się złożenie wniosku o kredyt. Najlepiej sporządzić biznesplan, zawierający zakup kontenerów 45 albo kontenery chłodnicze używane, bo wówczas będziemy wiedzieć, w jaki sposób sfinansować nasze przedsięwzięcie. Nie sposób nie zauważyć, że firma nie od razu zacznie przynosić nam zyski. Najlepszym z możliwych rozwiązań będzie więc uzbrojenie się w cierpliwość. Efekty pojawią się, jeżeli będziemy pracować odpowiednio wytrwale i ciężko.