Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu reklamy zewnętrznej?
Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu reklamy zewnętrznej? Decydując się na promocję własnego produktu lub usługi robimy wszystko co w naszej mocy, aby zwrócić uwagę możliwie największej ilości osób. Najskuteczniejszym sposobem jest oczywiście reklama. W sposób szczególny zalecane są te zewnętrzne, bowiem jej możliwości dotarcia do dużego grona są stosunkowo największe.
W jaki sposób szybko i skutecznie zaprojektować reklamę zewnętrzną? Na jakie materiały warto się zdecydować? Dlaczego prostota przekazu ma tak duże znaczenie? W jakiej lokalizacji umieścić reklamę zewnętrzną? Jeśli szukasz odpowiedzi na te pytania, serdecznie zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem, który z pewnością rozwieje wszelkie wątpliwości naszych czytelników.
W jaki sposób szybko i skutecznie zaprojektować reklamę zewnętrzną?
Nie da się ukryć, że reklama zewnętrzna posiada szereg zalet. Przede wszystkim możliwe jest jej elastyczne dopasowanie do różnorodnych potrzeb osób, które są zainteresowane korzystaniem z niej. Mówimy nie tylko o zasięgu, ale również o różnorodnych nośnikach reklamy. Warto w tym miejscu zdawać sobie sprawę z tego, że takie promocje oddziałują na innych ludzi obrazem- wbrew pozorom jest to bardzo skuteczne, bowiem najsilniej wpływa to na przeciętnego człowieka, który żyje w ciągłym pośpiechu. Jak można zatem się domyślić, kluczowe jest zaprojektowanie estetycznej grafiki, która jest miła w odbiorze, jednocześnie pełna perswazji. Należy w pierwszej kolejności określić cel kampanii. Wyróżnia się trzy podstawowe – reklamy teaserowe, sprzedażowe i wizerunkowe. Te pierwsze są uznawane za zwiastunowe, co oznacza, że wyróżniają się dużą dozą niedopowiedzenia. Jeśli chodzi o te sprzedażowe, to reklama zawiera konkretny produkt, a także jego cenę. Wszelkie projekty powinny być zlecane najlepszym grafikom lub profesjonalnym agencjom reklamowym. Te drugie nie tylko opracują odpowiednią koncepcję, ale również zajmą się przygotowaniem projektu reklamy do druku. Będzie ona nie tylko czytelna, ale również odpowiednia pod względem technicznym.
Sprawdź koniecznie:
Na jakie materiały warto się zdecydować?
Wiemy już, jak zaprojektować reklamę zewnętrzną i na co zwrócić uwagę podczas jej opracowywania. Warto teraz zainteresować się kwestią tego, jakie materiały mogą być zastosowane. Na dzień dzisiejszy technologia w tym zakresie jest bardzo rozwinięta, w konsekwencji możliwości co do tworzenia reklamy zewnętrznej są ogromne. Przykładowo może to być nie tylko plakat z ofertą nadrukowaną, ale również trójwymiarowa grafika, która posiada elementy wystające poza obszar. Interesującą możliwością są również nadruki day&night – są one widoczne nie tylko w dzień, ale również w nocy. Jeśli chodzi o materiały na reklamę zewnętrzną, obok plakatów z powodzeniem wymienić można billboardy, naklejki, szyldy, tablice reklamowe. To, które materiały zostaną zastosowane, zależy przede wszystkim od naszych indywidualnych preferencji, a także od tego, na jaki rodzaj kampanii się zdecydujemy. Poszczególne rozwiązania różnią się od siebie materiałem podkładowym, techniką wykonywania graficznych elementów, jak również sposobem wykończenia. Przykładowo materiałem podkładowym może być płyta PCV, płyta metaplex, blacha aluminiowa, blacha ocynkowana lub blacha wykonana ze stali nierdzewnej. To właśnie na tych elementach umieszcza się grafikę.
Dlaczego prostota przekazu ma tak duże znaczenie?

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że ogromne znaczenie ma prostota przekazu. Mowa nie tylko o czcionce, ale również o grafice. Odbiorca nie ma czasu lub ochoty na to, aby po zobaczeniu reklamy zewnętrznej zastanawiać się nad tym, co tak właściwie miał na myśli autor. W praktyce oznacza to, że komunikat musi być odpowiednio przemyślany i sformułowany tak, aby celnie i krótko informował klienta o ofercie, jednocześnie zachęcał do tego, by podjąć konkretne działania. Przykładem może być chociażby zakup produktu lub skorzystanie z usług. Treść każdorazowo powinna współpracować z formą przekazu. Jeśli istnieje taka możliwość, to zrezygnujmy ze zbędnych elementów, które nie do końca kojarzą się z marką lub branżą. Dobra reklama zewnętrzna nie tylko intryguje i zaciekawia, ale również szokuje. Emocje te powinny być jednak przekazywane w sposób inteligentny, kreatywny. Wulgarność nie jest korzystnym rozwiązaniem.
W jakiej lokalizacji umieścić reklamę zewnętrzną?
Jednym z kluczowych elementów każdej skutecznej kampanii jest lokalizacja reklamy zewnętrznej. Niezależnie od tego czy jest to obraz multimedialny, a może billboard, w każdym przypadku powinniśmy skrupulatnie przemyśleć tę kwestię. Powinna ona znajdować się w takiej lokalizacji i być przeznaczona dla takich odbiorców, na których zależy nam w sposób szczególny. Zalecane są miejsca dość ruchliwe, np. ulice, po których każdego dnia przechadza się mnóstwo osób. Wybierajmy strategiczne lokalizacje, np. w okolicach przystanków autobusowych, przed światłami lub w innych miejscach, gdzie konieczne jest zatrzymanie czterokołowca. Dzięki temu zwiększa się prawdopodobieństwo tego, że ktoś zainteresuje się naszą ofertą.